Tarragona rep 1,2M€ dels fons Next GenerationUE per a la digitalització comercial
El projecte “Tarragona centre comercial obert” permetrà impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. Les accions s’emmarquen en tres eixos d’actuació i la previsió és que s’implementin al llarg de l’any 2023 i finalitzin abans del mes de juny de 2024.
L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i el president de l’empresa de Mercats de Tarragona i conseller de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Dídac Nadal, acompanyats pel gerent de l’empresa de Mercats Daniel Milà i la directora dels mercats públics, Mònica Garcia, han presentat avui al Mercat Central el projecte Tarragona, Centre Comercial Obert. Projecte de transformació i digitalització comercial en un nou espai urbà comercial ampliat de Tarragona, el qual ha rebut la concessió definitiva d’un fons Next GenerationEU en el marc de les ajudes a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Pla de Recuperació i Resiliència.
La inversió del projecte, liderat per l’empresa pública de Mercats de Tarragona, està valorat amb un total d’1.498.948 euros i ha obtingut una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa el 80% de l’import global.
24 accions de 3 eixos d’actuació
Les 24 accions que contempla el projecte es desglossen en tres grans eixos d’actuació. El primer és el de Millora tecnològica i transformació digital, el qual suma una inversió de 399.663,50 € i engloba nou accions concretes destinades a la implementació de solucions digitals per una millora en les infraestructures tecnològiques als mercats municipals.
El segon eix és el d’Acompanyament en la digitalització i modernització comercial, que presenta 10 actuacions amb l’objectiu de formar, assessorar i acompanyar paradistes, marxants i comerciants en el camí cap a la transformació digital. La inversió prevista d’aquest segon eix és de 484.605,50 €.
Per últim, el tercer i darrer eix del projecte està focalitzat en la Sostenibilitat i eficiència energètica. Amb un import de 457.380,50 €, entre les quatre accions previstes destaca sobretot la millora de l’eficiència energètica del Mercat de Torreforta. També preveu programes de foment de l’economia circular i de productes de proximitat i la instal·lació de punts d’entrega refrigerats i intel·ligents al Mercat Central.
A banda de totes les actuacions emmarcades en aquests tres eixos, el projecte preveu una acció inicial prèvia i imprescindible de constitució d’una oficina tècnica d’implementació del procés global de digitalització, el qual suma un import de 157.300,00 €.
La previsió és que totes les accions plantejades en el projecte s’implementin al llarg de l’any 2023 i finalitzin abans del mes de juny de 2024.
- Consulta el Dossier del projecte.