12/07/2024

Surt de nou a licitació la creació d'una ruta urbana entre mercats, mercadets i punts identitaris de la ciutat

A través de la tècnica del storytelling s’enllaçaran els punts d’interès amb una història ficcionada amb referències patrimonials i relats reals. És una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.

mercadet forum


El servei de creació d’una ruta urbana que enllaci els mercats i mercadets amb els punts més identitaris de la ciutat ha sortit de nou a licitació. Es tracta d’una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU, que pretén dissenyar amb la tècnica del storytelling una ruta a peu d’uns 30 minuts de durada. A través d’un dispositiu mòbil, el ciutadà podrà fer la ruta mentre escolta una història ficcionada amb tocs d’humor i referències patrimonials i històriques reals.
 
Els objectius d’aquesta iniciativa són diversos. D’una banda, es pretén difondre la història dels mercats i mercadets entre els ciutadans de Tarragona, fent accessible el patrimoni cultural i comercial de la ciutat a través d’una ruta adaptada i pensada per a tots els públics. De l’altra, també es vol augmentar l’oferta turística de la ciutat, consolidar els mercats i mercadets de Tarragona com a atractius importants de comerç de proximitat, i generar fluxos entre els diferents punts estratègics dels Mercats de Tarragona i els eixos comercials de la ciutat.
 
La presidenta de Mercats i consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha subratllat que “els mercats i mercadets s’han convertit en atractius turístics. És per aquest motiu que cal potenciar-los i consolidar-los com a proposta turística diferenciada i de qualitat que no només serveixi per mostrar actius de Tarragona sinó per dinamitzar i posar en valor el teixit comercial i de proximitat de la ciutat”.
 
És la segona vegada que aquest servei surt a licitació ja que en la primera ocasió va quedar desert per un defecte en la configuració del sobre digital a l’aplicació telemàtica.
 
 
Tarragona, Centre Comercial Obert
El projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert' ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.
 
El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

MARIDA
14/11/2025

Programació de la Fira Tarragona Marida

El Passeig de les Palmeres viurà aquest cap de semana tres dies d’activitats gastronòmiques maridades amb el vi de les Denominacions d’Origen de la província. Els reconeguts xefs Arnau París, Ada Parellada, Vicent Guimerà i Pep Moreno oferiran demostracions de cuina en directe. També inclou pòdcasts divulgatius, esmorzars de forquilla, dinars populars, sessions musicals, activitats familiars, tastos dels paradistes del Mercat Central i degustacions de vi de les DO participants.

Ves a la noticia
silvestre
11/11/2025

El Mercat Central tornarà a ser punt de recollida dels dorsals de la 21a Cursa Sant Silvestre de Tarragona

La cita manté la previsió de 2100 dorsals i obrirà inscripcions el proper 15 de novembre. La 8a edició de la campanya “Sang Silvestre” té la voluntat d’incentivar les donacions de sang a la demarcació.

Ves a la noticia
tarragona marida
07/11/2025

El Passeig de les Palmeres acollirà la Fira Tarragona Marida, una mirada a la gastronomia, al vi i a la dieta mediterrània

La primera edició de la fira se celebrarà del 14 al 16 de novembre i comptarà amb cuina i pòdcasts en directe, esmorzars i dinars populars, activitats familiars, música, tastos del Mercat Central i degustacions de vins de la província. La Fira s’emmarca en el 25è aniversari de Tàrraco com a Patrimoni Mundial, la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025 i el 15è aniversari de la Dieta Mediterrània com a Patrimoni Cultural de la Humanitat.

Ves a la noticia