12/07/2024

Surt de nou a licitació la creació d'una ruta urbana entre mercats, mercadets i punts identitaris de la ciutat

A través de la tècnica del storytelling s’enllaçaran els punts d’interès amb una història ficcionada amb referències patrimonials i relats reals. És una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.

mercadet forum


El servei de creació d’una ruta urbana que enllaci els mercats i mercadets amb els punts més identitaris de la ciutat ha sortit de nou a licitació. Es tracta d’una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU, que pretén dissenyar amb la tècnica del storytelling una ruta a peu d’uns 30 minuts de durada. A través d’un dispositiu mòbil, el ciutadà podrà fer la ruta mentre escolta una història ficcionada amb tocs d’humor i referències patrimonials i històriques reals.
 
Els objectius d’aquesta iniciativa són diversos. D’una banda, es pretén difondre la història dels mercats i mercadets entre els ciutadans de Tarragona, fent accessible el patrimoni cultural i comercial de la ciutat a través d’una ruta adaptada i pensada per a tots els públics. De l’altra, també es vol augmentar l’oferta turística de la ciutat, consolidar els mercats i mercadets de Tarragona com a atractius importants de comerç de proximitat, i generar fluxos entre els diferents punts estratègics dels Mercats de Tarragona i els eixos comercials de la ciutat.
 
La presidenta de Mercats i consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha subratllat que “els mercats i mercadets s’han convertit en atractius turístics. És per aquest motiu que cal potenciar-los i consolidar-los com a proposta turística diferenciada i de qualitat que no només serveixi per mostrar actius de Tarragona sinó per dinamitzar i posar en valor el teixit comercial i de proximitat de la ciutat”.
 
És la segona vegada que aquest servei surt a licitació ja que en la primera ocasió va quedar desert per un defecte en la configuració del sobre digital a l’aplicació telemàtica.
 
 
Tarragona, Centre Comercial Obert
El projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert' ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.
 
El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

expo mans unides
06/02/2025

Un treball sobre els drets de les dones, infants i adolescents a comunitats rurals del Paraguai, nova exposició de Mans Unides al Mercat Central

Compta amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona i es podrà visitar durant tot el mes de febrer al vestíbul principal del mercat.

Ves a la noticia
xxss
19/12/2024

Un nou sistema de compra online al Mercat Central permetrà fer les comandes a través de Whatsapp

És una de les accions del projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert' finançat amb fons Next GenerationEU.

Ves a la noticia
bigdata
16/12/2024

Les dades generades per les tecnologies del TCCO es recolliran en una plataforma de gestió analítica

La implementació d'un sistema de Big Data és una de les actuacions del projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert', finançat amb els fons Next GenerationEU.

Ves a la noticia