10/02/2023

Mans Unides exposa al Mercat Central una mostra fotogràfica sobre l'explotació infantil al Mercat de Benin

La iniciativa, que s’emmarca dins el programa d’activitats de l’organització solidària, es podrà visitar durant el mes de febrer.

Expo Mans Unides

El vestíbul principal del Mercat Central acull des d’aquest divendres l’exposició impulsada per Mans Unides “Benin, un mercat de nens”. Es tracta d’una mostra fotogràfica que posa el focus en la realitat que es viu actualment al mercat de Dantokpa a Cotonou, capital econòmica de Benín, on les desigualtats, la pobresa i l’explotació infantil és a l’ordre del dia. Segons afirma l’organització, es tracta d’un autèntic mercat de nens, no només perquè el 70% hi treballa a diari, sinó perquè els mateixos nens s’han convertit en una mercaderia.
 
La inauguració de l’exposició ha anat a càrrec del president de Mercats de Tarragona i conseller de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Dídac Nadal; i de la delegada de Mans Unides Tarragona, Dolors Segura Bisbal. Dídac Nadal ha subratllat que "l'exposició ens acosta a una realitat colpidora contra la que lluiten entitats com Mans Unides. Per als Mercats de Tarragona és molt important refermar el compromís social de l'empresa donant suport a totes aquelles iniciatives que tinguin com a objectiu fer el nostre entorn més just".
 
 
El mercat com a espai de difusió
En la seva voluntat d’esdevenir un espai de convivència comercial, social i cultural a la ciutat, el Mercat Central continua apostant per la programació d’activitats expositives i de dinamització de la mà d’entitats i agents del territori. En aquest cas, l’ONG Mans Unides centrarà la seva tasca aquest any en denunciar com la desigualtat s'ha convertit en l’amenaça més gran a nivell mundial que provoca que milions d'éssers humans visquin en la pobresa. La seva campanya l’any 2023 es desenvoluparà sota el títol “Frenar la desigualtat és a les teves mans”.

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

expo
27/10/2026

El Mercat Central acull dues exposicions de temàtica social aquesta tardor

La Xarxa Santa Tecla exposa un projecte sobre la infantilització de les persones amb discapacitat i la Fundació Vicente Ferrer apropa una proposta sobre dones i esport.

Ves a la noticia
fira
19/10/2026

Multitudinària acollida de la Gran Festa del Romesco i la 2a Fira Tarragona Marida a la ciutat

Es van servir més de 7.000 degustacions de vi i 4.000 tastos gastronòmics malgrat haver de suspendre la última jornada per la pluja. Carme Ruscalleda i Arnau París van ser alguns dels noms propis d’una variada programació per a tots els públics. L’espai infantil dels Petits Romescaires va ser tot un èxit, amb la participació de més de 180 infants.

Ves a la noticia
ruscalleda
19/10/2026

Carme Ruscalleda inaugura la Gran Festa del Romesco i la 2a edició de la Fira Tarragona Marida

Durant l'acte inaugural Carme Ruscalleda ha compartit una demostració de cuina amb els xefs de la ciutat Moha Quach i David Solé. També s'ha un reconeixement a la figura de Rafel Simó, qui va ser membre del Sindicat d'Iniciatives i Turisme de Tarragona, impulsor del tradicional concurs de mestres romescaires.

Ves a la noticia