15/05/2023

La Fundació Casa Sant Josep i els Mercats de Tarragona celebren el Dia Internacional de les Famílies

Impulsen activitats per donar a conèixer el servei d'Acolliments familiars entre la ciutadania. Les pèrgoles del Mercat Central s’han decorat amb cases de cartró que simbolitzen futures llars d’acollida.

families

Avui, 15 de maig, se celebra el Dia Internacional de les Famílies, establert per l'Assemblea General de les Nacions Unides l'any 1994 amb l'objectiu de conscienciar la societat de les situacions en què es troben les famílies, dels nous reptes i de les dificultats a què s'enfronten, i també per promoure accions apropiades per millorar-ne el benestar.
 
La Fundació Casa Sant Josep, entitat adherida a la Xarxa Santa Tecla, vol aprofitar aquesta commemoració per donar a conèixer entre la ciutadania el servei d'Acolliments Familiars en col·laboració amb els Mercats de Tarragona. En aquest sentit, s’han organitzat dues accions.
 
La primera és una intervenció artística dins del Mercat de Tarragona que consisteix a guarnir les dues pèrgoles de l'interior del mercat amb cases fetes de cartó, les quals simulen les llars que, en un futur, podrien acollir nens i nenes en situació de vulnerabilitat. Algunes d’aquestes cases de cartró també quedaran exposades al Mercat de Torreforta en les properes setmanes.
 
En segon lloc, s’ha programat una jornada lúdica, informativa i oberta a tota la ciutadania, que tindrà lloc la tarda del divendres 19 de maig a la plaça Corsini. Entre les activitats, adreçades als infants de la ciutat, s’organitzaran dos tallers: el dels Jocs a Plaça, consistent en diversos jocs tradicionals de gran format del Mercat Central; i un taller de pintura, on nens i nenes podran pintar, utilitzant la seva imaginació, cinc grans cases de cartó. Finalment, a les 18:00 h, quan hagi sonat el carilló, tindrà lloc un contacontes sobre l'acolliment i la diversitat familiar de la mà de Cuentropia, una entitat que promou el foment de la lectura i l'educació social transformadora, i hi haurà instal·lat un "racó de les lectures", pensat pel gaudi dels més menuts. Durant tota la jornada hi haurà una carpa informativa de la Fundació Casa Sant Josep, on els seus tècnics explicaran, de primera mà, el Servei d'Acolliments Familars amb la finalitat d'informar i resoldre els dubtes de tots els ciutadans que s'hi acostin.
 
 
Famílies d’acollida
Actualment, hi ha molts infants i adolescents que viuen en una situació difícil: la seva família no en pot tenir cura i l'Administració se n'ha de fer càrrec. Mentre la família d'origen d'aquests infants intenta refer-se, és convenient que n'hi hagi una altra que pugui oferir-los un bon entorn per créixer. D'aquest tipus de família se'n diu família d'acollida o família acollidora.
 
La Fundació Casa Sant Josep, en conveni amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, és l'encarregada dins del territori del Camp de Tarragona, la Conca de Barberà, el Priorat i el Baix Penedès de dur a terme les següents tasques: el seguiment i l'acompanyament dels infants que es troben en mesura d'acolliment familiar; l'estudi, formació i valoració de les famílies que sol·liciten acollir un infant i promoure l'acolliment familiar entre la ciutadania.
 

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

programacio fira abril
20/04/2026

Programació de la 32a Fira d'Abril de Bonavista

Una desena d’escoles de dansa i entitats s’afegeixen a la dotzena d’artistes que formen la programació artística d’aquest any, on com a novetat hi destaca l’aposta per una actuació dirigida a públic familiar el diumenge 3 de maig al matí a càrrec de Landry amb la seva banda. Així doncs, un total de vint-i-tres actuacions programades a l’escenari principal complementen l’habitual ambient musical de les casetes de cada entitat. Un altra de les novetats de l’edició d’enguany és el trasllat a dissabte a la tarda de la tradicional doma de cavalls.

Ves a la noticia
fira abril
20/04/2026

Bonavista acollirà la 32a Fira d’Abril amb una vintena d’actuacions i la novetat d'una matinal per a públic familiar

Se celebrarà del 30 d’abril al 3 de maig i comptarà amb la participació de set entitats de la ciutat. La tradicional doma de cavalls es traslladarà enguany al dissabte a la tarda.

Ves a la noticia
pèrgola
09/04/2026

La pèrgola de Corsini tindrà més alçada i comptarà inicialment amb dos trams de teles retràctils

La prova parcial actual ha confirmat la idoneïtat de l’estructura, el mecanisme de teles i la compatibilitat amb l’activitat quotidiana de la plaça. També s’han identificat punts de millora que s’han incorporat al projecte executiu final.

Ves a la noticia