15/05/2023

La Fundació Casa Sant Josep i els Mercats de Tarragona celebren el Dia Internacional de les Famílies

Impulsen activitats per donar a conèixer el servei d'Acolliments familiars entre la ciutadania. Les pèrgoles del Mercat Central s’han decorat amb cases de cartró que simbolitzen futures llars d’acollida.

families

Avui, 15 de maig, se celebra el Dia Internacional de les Famílies, establert per l'Assemblea General de les Nacions Unides l'any 1994 amb l'objectiu de conscienciar la societat de les situacions en què es troben les famílies, dels nous reptes i de les dificultats a què s'enfronten, i també per promoure accions apropiades per millorar-ne el benestar.
 
La Fundació Casa Sant Josep, entitat adherida a la Xarxa Santa Tecla, vol aprofitar aquesta commemoració per donar a conèixer entre la ciutadania el servei d'Acolliments Familiars en col·laboració amb els Mercats de Tarragona. En aquest sentit, s’han organitzat dues accions.
 
La primera és una intervenció artística dins del Mercat de Tarragona que consisteix a guarnir les dues pèrgoles de l'interior del mercat amb cases fetes de cartó, les quals simulen les llars que, en un futur, podrien acollir nens i nenes en situació de vulnerabilitat. Algunes d’aquestes cases de cartró també quedaran exposades al Mercat de Torreforta en les properes setmanes.
 
En segon lloc, s’ha programat una jornada lúdica, informativa i oberta a tota la ciutadania, que tindrà lloc la tarda del divendres 19 de maig a la plaça Corsini. Entre les activitats, adreçades als infants de la ciutat, s’organitzaran dos tallers: el dels Jocs a Plaça, consistent en diversos jocs tradicionals de gran format del Mercat Central; i un taller de pintura, on nens i nenes podran pintar, utilitzant la seva imaginació, cinc grans cases de cartó. Finalment, a les 18:00 h, quan hagi sonat el carilló, tindrà lloc un contacontes sobre l'acolliment i la diversitat familiar de la mà de Cuentropia, una entitat que promou el foment de la lectura i l'educació social transformadora, i hi haurà instal·lat un "racó de les lectures", pensat pel gaudi dels més menuts. Durant tota la jornada hi haurà una carpa informativa de la Fundació Casa Sant Josep, on els seus tècnics explicaran, de primera mà, el Servei d'Acolliments Familars amb la finalitat d'informar i resoldre els dubtes de tots els ciutadans que s'hi acostin.
 
 
Famílies d’acollida
Actualment, hi ha molts infants i adolescents que viuen en una situació difícil: la seva família no en pot tenir cura i l'Administració se n'ha de fer càrrec. Mentre la família d'origen d'aquests infants intenta refer-se, és convenient que n'hi hagi una altra que pugui oferir-los un bon entorn per créixer. D'aquest tipus de família se'n diu família d'acollida o família acollidora.
 
La Fundació Casa Sant Josep, en conveni amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, és l'encarregada dins del territori del Camp de Tarragona, la Conca de Barberà, el Priorat i el Baix Penedès de dur a terme les següents tasques: el seguiment i l'acompanyament dels infants que es troben en mesura d'acolliment familiar; l'estudi, formació i valoració de les famílies que sol·liciten acollir un infant i promoure l'acolliment familiar entre la ciutadania.
 

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

festa romesco
01/10/2026

La Gran Festa del Romesco i la 2a edició de la Fira Tarragona Marida ompliran de vi i gastronomia el tram superior de la Rambla Nova del 16 al 18 d’octubre

Carme Ruscalleda participarà en l’acte inaugural al costat dels cuiners David Solé i Moha Quach. El vi de les Denominacions d’Origen de la província maridaran una programació de taules rodones, tastos populars, activitats familiars i sessions de cuina.

Ves a la noticia
mercats
21/09/2026

Consell d'administració extraordinari Mercats de Tarragona

Aquesta tarda ha tingut lloc una sessió extraordinària del Consell d’Administació de Mercats de Tarragona amb motiu del tràgic accident laboral ocorregut al Mercat Central la setmana passada.

Ves a la noticia
mercat central
16/09/2026

Incident al Mercat Central

Una acumulació de monòxid de carboni durant tasques de reparació ha provocat que un treballador hagi mort i un segon estigui ferit greu.

Ves a la noticia