13/10/2021

Els Mercats de Tarragona participen a la campanya de promoció del Peix de Tarragona

Les peixateries del Mercat Central i de Torreforta distribuiran un receptari per cuinar les diverses varietats de peix i es programaran dos showcoookings de romesco de pop i canana.

Peix de Tarragona

Avui s’ha donat el tret de sortida a la campanya de promoció “Peix de Tarragona, tot un gust” que té com a objectiu contribuir a augmentar el consum de peix de proximitat entre la ciutadania. El conseller de Desenvolupament Econòmic Manel Castaño ha explicat que “La confraria de Pescadors de Tarragona va traslladar la necessitat de promocionar el peix de Tarragona per incrementar el seu consum entre els ciutadans. A partir d’aquí, Tarragona Impulsa va començar a treballar de manera transversal, amb altres departaments de l’ajuntament i també amb diferents agents de la ciutat, per tal contribuir a la reactivació del sector pesquer”.  En aquest sentit, s’ha creat un grup de treball que permet donar continuïtat al projecte format per Tarragona Impulsa, el departament Comunicació, i el de Turisme, la Casa d’Oficis, l’IMET, Mercats de Tarragona, AEHT, la Confraria de Pescadors de Tarragona, obert a altres agents públics i privats que es puguin incorporar en un futur. 

Es tracta d’una ambiciosa campanya que té dos objectius: promoure el peix de proximitat per tal de donar suport al sector pesquer i posar en relleu el patrimoni immaterial gastronòmic de Tarragona.  

La campanya s’articula sota el l’eslògan “Peix de Tarragona, tot un gust” i inclourà difusió a les xarxes socials, un espai a la web de l’ajuntament, així com creativitats en diferents suports publicitaris – autobusos, opis, tanques-.  A més a més es promocionaran set espècies autòctones: pop, canana, lluç, gamba blanca, gadegang, sardina i seitó  un receptari plegable amb una recepta de cada espècie de peix. Aquest receptari s’ha elaborat des de Mercats de Tarragona i es repartiran a les peixateries. Per promocionar aquestes espècies també s’aniran publicant vídeos amb receptes a les xarxes socials.    

El president de l’empresa de Mercats, Dídac Nadal, ha destacat la implicació dels Mercats de Tarragona en el projecte: “els mercats de la ciutat són autèntics prescriptors de l’alimentació saludable i un dels millors epicentres on trobar peix de proximitat. La ciutadania podrà tastar els millors plats de peix de casa nostra a través del receptari que hem elaborat gràcies a la complicitat de les peixateries dels mercats, i dels dos showcookings que organitzarem al Mercat Central els dies 22 i 29 d’octubre”. 

Podeu consultar tota la informació de la campanya i les activitats a www.tarragona.cat/peixdetgn. 

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

RDP Next Mercat
23/01/2023

Tarragona rep 1,2M€ dels fons Next GenerationUE per a la digitalització comercial

El projecte “Tarragona centre comercial obert” permetrà impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. Les accions s’emmarquen en tres eixos d’actuació i la previsió és que s’implementin al llarg de l’any 2023 i finalitzin abans del mes de juny de 2024.

Ves a la noticia
bonavista aparcament
20/01/2023

Entra en funcionament el nou sistema de pagament de l'aparcament del Mercat de Bonavista

Aparcar-hi els diumenges en horari de mercat tindrà un cost d’1 euro/dia; fora d’aquest horari seguirà sent de franc. El recinte del mercat seguirà comptant amb dos aparcaments gratuïts. Amb motiu de l’arribada de la COVID l’any 2020 va passar a ser gratuït de forma provisional.

Ves a la noticia
tocabemolls
20/12/2022

Torna l'acte benèfic "Per Nadal, cap infant sense regal", impulsat per la Xaranga Tocabemolls i el Club Maginet, i amb la col·laboració del Mercat Central

La 4a edició de la iniciativa tindrà lloc el dissabte 24 de desembre a partir de les 11.00h a Plaça Corsini. La rifa solidària comptarà amb una panera de productes de paradistes del Mercat Central i diversos premis d’establiments col·laboradors.

Ves a la noticia