13/10/2021

Els Mercats de Tarragona participen a la campanya de promoció del Peix de Tarragona

Les peixateries del Mercat Central i de Torreforta distribuiran un receptari per cuinar les diverses varietats de peix i es programaran dos showcoookings de romesco de pop i canana.

Peix de Tarragona

Avui s’ha donat el tret de sortida a la campanya de promoció “Peix de Tarragona, tot un gust” que té com a objectiu contribuir a augmentar el consum de peix de proximitat entre la ciutadania. El conseller de Desenvolupament Econòmic Manel Castaño ha explicat que “La confraria de Pescadors de Tarragona va traslladar la necessitat de promocionar el peix de Tarragona per incrementar el seu consum entre els ciutadans. A partir d’aquí, Tarragona Impulsa va començar a treballar de manera transversal, amb altres departaments de l’ajuntament i també amb diferents agents de la ciutat, per tal contribuir a la reactivació del sector pesquer”.  En aquest sentit, s’ha creat un grup de treball que permet donar continuïtat al projecte format per Tarragona Impulsa, el departament Comunicació, i el de Turisme, la Casa d’Oficis, l’IMET, Mercats de Tarragona, AEHT, la Confraria de Pescadors de Tarragona, obert a altres agents públics i privats que es puguin incorporar en un futur. 

Es tracta d’una ambiciosa campanya que té dos objectius: promoure el peix de proximitat per tal de donar suport al sector pesquer i posar en relleu el patrimoni immaterial gastronòmic de Tarragona.  

La campanya s’articula sota el l’eslògan “Peix de Tarragona, tot un gust” i inclourà difusió a les xarxes socials, un espai a la web de l’ajuntament, així com creativitats en diferents suports publicitaris – autobusos, opis, tanques-.  A més a més es promocionaran set espècies autòctones: pop, canana, lluç, gamba blanca, gadegang, sardina i seitó  un receptari plegable amb una recepta de cada espècie de peix. Aquest receptari s’ha elaborat des de Mercats de Tarragona i es repartiran a les peixateries. Per promocionar aquestes espècies també s’aniran publicant vídeos amb receptes a les xarxes socials.    

El president de l’empresa de Mercats, Dídac Nadal, ha destacat la implicació dels Mercats de Tarragona en el projecte: “els mercats de la ciutat són autèntics prescriptors de l’alimentació saludable i un dels millors epicentres on trobar peix de proximitat. La ciutadania podrà tastar els millors plats de peix de casa nostra a través del receptari que hem elaborat gràcies a la complicitat de les peixateries dels mercats, i dels dos showcookings que organitzarem al Mercat Central els dies 22 i 29 d’octubre”. 

Podeu consultar tota la informació de la campanya i les activitats a www.tarragona.cat/peixdetgn. 

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

mercat de nit
13/09/2022

El Mercat de Nit tanca una edició d'èxit amb més de 15.000 racions i 5.000 consumicions servides

L’interior del Mercat Central i la Plaça Corsini van aplegar unes 7.000 persones al llarg de la nit. L’aparcament de Corsini va omplir totes les seves places disponibles.

Ves a la noticia
Santa Tecla saludable
07/09/2022

Els mercats i comerços de la ciutat, a punt per Santa Tecla

La Xarxa Santa Tecla i els Mercats de Tarragona impulsen una campanya de foment d’hàbits saludables durant festes. L’artista Julen actuarà el 14 de setembre a Plaça Corsini en un bingo solidari en favor de la Fundació Estela. La conselleria de Comerç posarà en marxa una iniciativa de dinamització vinculada a la festa major tarragonina i a l’aniversari de l'arribada de la relíquia a la ciutat.

Ves a la noticia
mercat de nit
05/09/2022

Torna el Mercat de Nit, que celebra la seva 3a edició

Lluís Gavaldà, Poppy Selector i DJ The Jef seran els protagonistes musicals de la nit, que comptarà amb més de 40 varietats de tapes elaborades pels paradistes del Mercat Central. L’”amparitu” tornarà a ser la moneda oficial i es pot adquirir ja de forma anticipada a la parada de La Teca i la Meca del mercat.

Ves a la noticia