07/07/2022

Els Mercats de Tarragona i l'AEQT impulsen una campanya informativa d'actuació en cas d'emergència al Mercat de Bonavista

La iniciativa contempla la instal·lació de tòtems informatius, la renovació de la senyalització horitzontal de l’espai i la distribució de tríptics informatius a paradistes, veïns i clients. La tanca de gran format ubicada al mercat també s’aprofitarà com a suport comunicatiu del projecte. El projecte ha comptat amb la complicitat del teixit social i veïnal del barri.

Campanya Mercat Bonavista

L’empresa de Mercats i l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) impulsen una campanya informativa al Mercat de Bonavista amb l’objectiu de donar a conèixer a paradistes, veïns i clients els passos a seguir en cas d’activació d’una alerta per emergència al recinte.
 
La iniciativa contempla d’una banda, la instal·lació de vuit tòtems informatius als accessos del mercat i la renovació de la senyalització horitzontal del recinte, pel que es pintaran en tota l’esplanada del mercat noves indicacions de les rutes d’evacuació en direcció als diferents punts de confinament als quals cal dirigir-se en cas d’activació de l’alerta.
 
D’altra banda, s’ha editat una guia d’actuació en format tríptic que serà distribuïda entre entitats veïnals, clients i paradistes. Aquesta guia conté les indicacions a seguir des del moment d’activació de la fase d’alerta fins a la seva finalització. A més, conté un apartat de preguntes i respostes freqüents per tal de resoldre els dubtes més habituals. Per últim, la tanca publicitària de gran format instal·lada permanentment al mercat també s’aprofitarà com a suport comunicatiu del projecte.
 
La campanya l’han presentat avui al Mercat de Bonavista el president de l’empresa de Mercats i conseller de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Dídac Nadal; i el responsable de comunicació de l’AEQT, Paco Montoya. Nadal ha destacat la importància de la iniciativa i ha subratllat que "des de l'inici de la nova etapa de l'empresa de Mercats hem dedicat molts esforços a revitalitzar i dignificar el mercadet de Bonavista per convertir-lo en un espai més modern, sostenible i inclusiu. Lògicament també volem que sigui el més segur possible, per això aquesta campanya informativa persegueix l'objectiu de dotar de recursos a paradistes, veïns i clients per tal que tinguin clar com actuar en cas de l'activació d'una alerta per emergència. Agraïm molt a l'AEQT la seva predisposició i col·laboració, així com el seu compromís amb la seguretat als mercats i mercadets de Tarragona". Per últim, Nadal també ha afegit: "d’altra banda, també estem treballant per dur a terme una campanya informativa a Torreforta, on malauradament ara fa dos anys i mig es va comprovar que també es troben en una ubicació que ho fa molt necessari".
 
Per la seva banda, Paco Montoya ha explicat que “l’AEQT té el compromís de col·laborar amb iniciatives que contribueixin a millorar la formació i la informació a la ciutadania envers el sector químic, la seva importància, el seu funcionament, els productes que fabrica... i també els seus riscos i com cal actuar en cas d’activació d’una emergència”. “El sector treballa per minimitzar els riscos de la seva activitat i evitar situacions d’emergència, amb la millor tecnologia i procediments, i amb personal altament format. Però, al mateix temps, cal que, tant les empreses internament, com la societat externament, estiguem preparats i sapiguem com hem d’actuar enfront d’eventuals situacions d’aquest tipus. Per això participem d’aquesta i d’altres iniciatives, i estem en permanent contacte i col·laboració amb la Direcció General de Protecció Civil i resta d’Administracions”, ha afegit el responsable de comunicació de l’AEQT.
 
 
Reunions amb les entitats veïnals
Aquesta campanya comunicativa al Mercat de Bonavista ha comptat amb la complicitat del teixit social i veïnal del barri. En aquest sentit, el projecte va ser exposat prèviament a les entitats veïnals implicades amb l’objectiu de compartir els objectius de la iniciativa i conèixer les seves inquietuds al respecte. Totes elles van mostrar la seva satisfacció per la implementació a la zona d’un projecte d’aquest tipus.

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

mercadet forum
12/07/2024

Surt de nou a licitació la creació d'una ruta urbana entre mercats, mercadets i punts identitaris de la ciutat

A través de la tècnica del storytelling s’enllaçaran els punts d’interès amb una història ficcionada amb referències patrimonials i relats reals. És una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.

Ves a la noticia
peix
05/07/2024

Tret de sortida de la campanya de promoció del peix fresc al Mercat Central

Durant els divendres i dissabtes de juliol es cuinaran gratuïtament al Mercat catorze varietats de peix diferents. La iniciativa compta amb la participació del Grup d'Acció Local Pesquer Costa Daurada (GALP) i està cofinançada pel Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura (FEMPA) amb el suport de la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya.

Ves a la noticia
txaber mercat central
02/07/2024

El Mercat Central promocionarà el peix fresc de proximitat aquest estiu oferint servei de degustació gratuït

El cuiner Txaber Allué, conegut com El Cocinero Fiel, serà l’encarregat de cuinar al Mercat catorze varietats de peix comprades a les peixateries del recinte. La iniciativa compta amb la participació del Grup d'Acció Local Pesquer Costa Daurada (GALP) i està cofinançada pel Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura (FEMPA) amb el suport de la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya.

Ves a la noticia