04/04/2022

El procés participatiu sobre l'horari del Mercat Central conclou amb un 98% de participació

La opció més votada, que ha rebut un 74% dels vots, manté l’horari actual del mercat però estableix franges d’obertura voluntària. La proposta majoritària haurà de passar ara pel Consell d’Administració de l’empresa abans de ser validada definitivament pel ple municipal. Cal destacar que el 100% dels paradistes de la planta mercat han participat en la jornada de votació.

El procés participatiu sobre l'horari del Mercat Central conclou amb un 98% de participació

Avui s’ha dut a terme la jornada de votació del procés participatiu en relació a la proposta de canvi d’horari del Mercat Central. Amb una participació del 98% dels paradistes i concessionaris del mercat, la opció més votada ha rebut el 74% dels vots i contempla mantenir l’horari d’obertura actual del mercat de 8.30 a 21.00h de dilluns a dissabte però estableix franges d’obertura voluntària: de 8.30 a 9.00h, de 15.00 a 17.00h i de 20.00 a 21.00h. També contempla que la tarda de dissabte sigui voluntària i que les parades de peix puguin tancar el dilluns. Cal destacar que el 100% dels paradistes de la planta mercat han participat en la jornada de votació.
 
Com que el resultat del procés participatiu ha estat majoritari i amb una participació quasi total, el resultat es considera vinculant. A continuació, aquest resultat haurà de ser ratificat en primer lloc pel Consell d’Administració de l’empresa de Mercats i posteriorment ser traslladat al plenari municipal per tal que aquest aprovi la modificació puntual del reglament de mercats.
 
El president de l’empresa de Mercats i conseller de Comerç de l’Ajuntament, Dídac Nadal, s’ha mostrat molt satisfet per l’alta participació i ha destacat que “des de l’inici hem pretès que els paradistes es fessin seu aquest procés participatiu i hem escoltat en tot moment les seves propostes. El 98% de participació i el 74% de vots favorables de l’opció majoritària demostren que el consens aconseguit és molt important”.

La segona proposta que ha rebut més vots (un 21%) contemplava les mateixes franges horàries que la opció guanyadora però allargant l’horari de tancament fins les 22.00h.
 
 
Proposta de la Comissió Mixta

L’impuls d’un procés participatiu en relació a l’horari del Mercat Central va néixer arran d’una petició dels representants de la Comissió Mixta, formada per representants dels paradistes i l’empresa de Mercats, amb la voluntat d’adaptar l’horari del mercat a les necessitats actuals i als canvis socials i comercials dels darrers anys. Després de realitzar reunions informatives sectorials amb totes les parades del mercat, al procés participatiu s’ha votat finalment entre quatre propostes diferents d’horaris d’obertura.

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

expo
27/10/2026

El Mercat Central acull dues exposicions de temàtica social aquesta tardor

La Xarxa Santa Tecla exposa un projecte sobre la infantilització de les persones amb discapacitat i la Fundació Vicente Ferrer apropa una proposta sobre dones i esport.

Ves a la noticia
fira
19/10/2026

Multitudinària acollida de la Gran Festa del Romesco i la 2a Fira Tarragona Marida a la ciutat

Es van servir més de 7.000 degustacions de vi i 4.000 tastos gastronòmics malgrat haver de suspendre la última jornada per la pluja. Carme Ruscalleda i Arnau París van ser alguns dels noms propis d’una variada programació per a tots els públics. L’espai infantil dels Petits Romescaires va ser tot un èxit, amb la participació de més de 180 infants.

Ves a la noticia
ruscalleda
19/10/2026

Carme Ruscalleda inaugura la Gran Festa del Romesco i la 2a edició de la Fira Tarragona Marida

Durant l'acte inaugural Carme Ruscalleda ha compartit una demostració de cuina amb els xefs de la ciutat Moha Quach i David Solé. També s'ha un reconeixement a la figura de Rafel Simó, qui va ser membre del Sindicat d'Iniciatives i Turisme de Tarragona, impulsor del tradicional concurs de mestres romescaires.

Ves a la noticia