38 comerços de la ciutat formen part del catàleg del programa de promoció i transformació comercial Ets Emblemàtic
Estan classificats en quatre categories segons la seva singularitat i podran accedir a un programa d’assessorament personalitzat. També comptaran amb un segell identificatiu i estaran inclosos en una ruta comercial consultable a través de la pàgina web del projecte. És una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.
Un total de 38 comerços de la ciutat han estat seleccionats per formar part del projecte de promoció i transformació comercial “Ets Emblemàtic”. Es tracta d’un programa que identifica aquelles parades de mercat, negocis o comerços de la ciutat que són singulars, amb l’objectiu de localitzar, enfortir, difondre i reforçar els valors identitaris i diferencials del comerç de Tarragona. La iniciativa “Ets Emblemàtic” és una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.
El projecte compta amb una pàgina web pròpia, des d’on es pot consultar el llistat dels 38 comerços, classificats en quatre categories diferents en funció de les seves característiques: comerços singulars (4), comerços amb història (6), comerços amb patrimoni (2), i emblemàtics (26), en cas que compleixin diversos dels criteris alhora. Entre els 38 comerços del programa hi ha cinc parades del Mercat Central i una dels mercadets de Tarragona.
Els establiments seleccionats es poden consultar al web, comptaran amb un segell identificatiu i podran optar d’una banda, a un programa específic formatiu de transformació digital, amb eines i servei d’assessorament personalitzat per poder impulsar la seva digitalització; i de l’altra, formaran part d’una ruta comercial consultable també a través de la pàgina web a partir de la qual qualsevol ciutadà pot ubicar la situació d’aquests comerços singulars.
La presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç, Montse Adan, ha posat de manifest que “el comerç local és fonamental en la construcció de la identitat social i cultural d’una ciutat i aporta un paisatge urbà únic que cal i potenciar. A Tarragona tenim la sort de comptar amb molts comerços històrics i singulars que volem posar en valor amb iniciatives com el programa “Ets Emblemàtic”.
Crida al comerç
Mercats de Tarragona va obrir el passat 10 de juny el termini d’inscripció per tots aquells establiments comercials interessats en formar part del projecte “Ets Emblemàtic”. A través d’un formulari d’inscripció, aquests comerços van indicar aquells trets diferencials que els caracteritza i els fa especials. Un cop ampliat el termini fins el 10 de juliol, una comissió tècnica va valorar les propostes rebudes segons criteris de singularitat, valor històric i valor patrimonial i va definir el llistat definitiu de comerços emblemàtics.
Llistat de comerços
Aquest és el llistat de comerços que formen part del programa Ets Emblemàtic:
Establiments històrics
- Bazar Puerto
- L'espiga d’or
- Calçats Altadill
- Ràdio TV Piñol
- Madonna Moda
- Bodega Jordà
Establiments amb patrimoni
- Restaurant Arcs
- Sports Catedral
Establiments singulars
- Germanes Domènech Méndez, SL
- Pastisseria Velvet MGL
- Urly amenca – Urly moda
- Forn pastisseria Sant Miquel SPA
Establiments emblemàtics
- Carnisseria Virgili
- Carn d’Equí Angelines
- Restaurant Barquet
- Trofeus Badia
- Sports Pàmies
- Comercial Padrell SA
- Herminio Peixateres
- Fruites i verdures Manoli
- Ous Font Figueras
- Bardolet Cansaladers S.L.U.
- Calçats Núria
- Sant Jordi Art
- Chivite 1947
- Llibreria Adsera SL
- La botiga del Cafè
- Farmàcia Pere Domingo Saigí
- Peixateres Amparo S.L.
- Efectos navales Ortiz, SA
- Personal Joieria
- Pastisseria bomboneria Trill
- Casa Corderet
- Casa Figueras
- Pastisseria Conde
- Casa Guasch
- Sanabras lunch & services SL
- Ràdio Brey
Tarragona, Centre Comercial Obert
El projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert' ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.
El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.